fredag 29 december 2006

Det känns som jag har fått ett trollspö!!

Den dagen Reynir kom vände han på allt. Han har en otrolig förmåga att ge människor del av sin kunskap om hästarna och den kunskapen bjuder han på, på ett mycket ödmjukt sätt. Han är som den perfekta ledarhästen som vågar ta ansvar. Här måste jag förklara: På stäppen går ledarhästen alltid fram till både vattenhålet och maten först. I våra tider av skandiaskandaler har vi lätt att förknippa det med egoism, men på stäppen är det farligast att gå fram till vattenhålet först. Hästarna är helt enorma att välja sina ledare. Det blir de tappraste och de som tar vara på flocken! På många sätt ser jag Reynir som en ledarhäst. Han vågar både ta in nya och gamla infallsvinklar och förkasta dem om de inte duger.... vågar ta krig.

Idag känns det som Reynir har gett mig ett trollspö! Men trots att jag har fått kunskapen från Reynir vill jag inte underskatta min uppväxt med fantastiska hästar och en far som var väldigt duktig hästmänniska.

Inga kommentarer: